Bentley 90 років у строю

У компанії Bentley довга й славна історія. Вона знаменита не тільки своїми розкішними моделями, але й надшвидкісними гоночними болідами, що не мали рівних у самих престижних змаганнях. Ці машини потужні й швидкі, але в той же час залишаються надзвичайно комфортними. У нинішньому році компанія святкує 90-річчя. За цей час вона пережила як приголомшливі успіхи, так і стрімкі падіння, але ніколи не відступала від традицій.

Bentley неможливо представити без геніального інженера Уолтера Оуена Бентлі. Ця людина народилася в дуже бідній родині й була молодшою з дев’ятьох дітей. Нестаток змусив його, шістнадцятирічного хлопчиська, піти працювати в локомотивне депо. Протягом трьох з половиною років у поті й бруді він одержував інженерні навички, а потім вчився в Лондонському королівському коледжі. Незабаром Уолтер Bentley 90 років у строюздійснив свою дитячу мрію: придбав мотоцикл Quadrant потужністю 3 к. с. В 1907 році він переміг на ньому в 640-кілометровому ралі Лондон — Единбург. Наступною покупкою став автомобіль DFP: його Бентлі придбав разом із братом в 1912 році. Він серйозно модифікував конструкцію, що дозволило встановити рекорд швидкості на кращій англійській трасі Бруклендс.

Уолтер постійно вдосконалював свої вміння, працював над собою, і незабаром це згодилося його батьківщині. Під час Першої світової війни молодий інженер улаштувався в моторобудівну компанію, де сконструював удалий двигун BR1 для винищувача Sopwith Camel. Його особливістю стали поршні з алюмінієвого сплаву —  деталь, яку незабаром застосували й на чотириколісних екіпажах.
Але мрією Бентлі були не літаки, а автомобілі, і в 1919 році він зареєстрував компанію Bentley Motors Limited. Через кілька місяців був готовий і перший прототип. Він виявився передовим по мірках свого часу. Зокрема, його 3, 0-літровий чотирициліндровий двигун оснастили верхнім розпредвалом, чотирма клапанами на циліндр і подвійним запалюванням. Перше шасі ЕХР1 почали випробовувати в січні 1920 року, а вже через рік прототип ЕХР2 одержав свою першу перемогу в Брук-Лендсі.
Кращими тестами Уолтер Бентлі вважав перегони, тому один концепт тестували на знаменитому овалі в Індіанаполісі, де він змагався з повноцінними болідами, і фінішував тринадцятим. А в гонці Tourist Trophy на острові Мен автомобілі Bentley зайняли 2, 3 і 4 місця. Настільки успішні показники прискорили початок виробництва автомобіля. Серійний Bentley 3 Litre одержав 70-сильний мотор і, незважаючи на вагу в 1800 кг, міг досягти 145 км/год. А 80-сильна версія Speed розганяла й до 160 км/год. Кузов підбирали індивідуально кожному покупцеві, причому існувало три варіанти колісної бази.

В 1923 році Bentley 3 Litre уперше взяв участь у гонці 24 години Ле-Мана, де прийшов до фінішу четвертим. А вже через рік Джон Дафф і Френк Клемент одержали там першу перемогу. Ле-ман став основною метою для гоночних Bentley. Однак наступні два роки були невдалими, катастрофічними: боліди сходили з дистанції через поломки двигуна й нестачі бензину. Проте в 1927 році єдиний, що залишився на трасі 3 Litre зміг знову перемогти в Гран-прі. Величезні й важкі Bentley виділялися на тлі легких конкурентів. Тому головний суперник британців Етторе Багатті,  жартуючи назвав їх «найшвидшими у світі вантажівками». Bentley 3 Litre випускали аж до 1929 року, і в цілому зібрали 1622 автомобілі. Але вже з 1926 року в модельному ряді з’явився новий 6 Litre. Справа в тому, що 3,0-літрової «четвірки» не завжди вистачало важким модифікаціям із замовленими кузовами, і на її основі створили 6, 5-літровий 160-сильний шестициліндровий двигун. Представили також гоночний Speed Six, що розбудовував 180 к. с, який легко досягав 180 км/год. А нішу між 3 Litre і 6 Litre зайняла нова модель — 110-сильний 4 Litre.
Новачки гідно прийняли естафету попередників. Тим більше, що для них відібрали кращих британських гонщиків —  сформувалася дуже злагоджена команда Bentley Boys. Цікаво, що більшість із них були не професіоналами, а молодими аристократами, які любили автоспорт. За власні гроші вони купували автомобілі й готували їх до перегонів. Британці змагалися не за гроші, а заради інтересу, задоволення, насолоди. В 1928 році в Ле-Мане перемогли Вульф Барнато й Бернард Рубін на кабріолеті  Litre.

Через рік у цілодобовій гонці знову триумфував Барнато, але вже разом з Тімом Біркіном за кермом потужного Speed Six. Інші екіпажі Bentley Boys зайняли друге, третє й четверте місця. В 1930 році удача знову посміхнулася Барнато, але тепер місце в Speed Six зайняв Глен Кідстон. Гонка ознаменувалася дуеллю з Mercedes-Benz SSK, яка ввійшла в історію.
У вільний час між змаганнями команда не сиділа зі складеними руками. Британці серйозно модифікували свої Bentley і встановлювали на них світові рекорди швидкості. Так, спеціальний 290-сильний Bentley Jackson Special ‘Old Mother Gun’ зміг розігнатися до 240 км/год на трасі в Бруклендсі.
З Bentley Boys зв’язана ще одна знаменита історія. Якось у березні 1930 року Вульф Барнато поїхав відпочивати в Канни, де в ресторані зустрівся з Етторе Бугатті. У відповідь на докір, що Bentley дуже важкі, він запропонував парі на 100 фунтів. Гонщик заявив, що зможе обігнати один з найшвидших поїздів свого часу —  експрес Blue Train, що курсував між Каннами й Лондоном.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*